Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser er gældende for al handel på SkovboVin.dk
 

Bestilling
Alle bestillinger på SkovboVin.dk kan ske som følger:

  • Vælg varer og antal, som du ønsker og læg dem i indkøbskurven

  • Fra indkøbskurven kan du løbende følge din bestilling og vælge "til kassen"

  • Fra vareoversigten kan ordren justeres, hvorefter der fortsættes til levering

  • Indtast dine kundeoplysninger, vælg leveringform og acceptér vores handelsbetingelser

  • Bekræft at alle oplysninger er korrekte og godkend ordren ved at betale

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt.
 

Betaling
Du kan betale med ét af disse betalingskort/muligheder:

  • Dankort 
  • Visa/Dankort
  • Mobilepay
  • Bankoverførsel


Din betaling hæves, når vi har afsendt din bestilling fra vores lager. 

Der tages ikke gebyr for betaling med betalingskort.

Bankoverførsel
Ønskes der betaling ved bankoverførsel skal pengene overføres til Jyske Bank reg.nr. 5065 kontonummer 141334-1, når vi har registreret din betaling, sender vi  de bestilte varer. Du modtager selvfølgelig en ordre bekræftelse ligeså snart vi har modtaget din ordre.
Husk at påføre ordrenummer og/eller e-mail adresse på konto overførselen  så vi kan ekspedere din ordre så hurtig som muligt.

Betaling ved kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordning.

Priser
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med SkovboVin.dk indgås aftaler på dansk.

På din ordre vil du også kunne se den pris, vi tager for emballage og levering hjemme hos dig. Ligesom du vil kunne se evt. gebyr for kortbetaling. Der opkræves ikke gebyr for kortbetaling.


Levering
SkovboVin leverer til:

  • Danmark
  • Sverige 
  • Norge
  • Finland


Vi leverer varerne med Post Danmark, og der kan med Post Danmark vælges imellem levering eller afhentning på nærmeste posthus. Man kan på Post Danmark's hjemmeside tilmelde sig flexmodtager ordning, hvilket vil sige at Posten kan stille pakkken på et anvist sted, såfremt man ikke er hjemme.

Vi sender pakken samme dag vi modtager din bestilling, så du har din bestilling indenfor 1-2 arbejdsdage i Danmark og 2-3 arbejdsdage i resten af norden.

Fragt med omdeling beregnes således:

01 - 05 kg. 65,00 kr.
05 - 10 kg. 80,00 kr.
10 - 15 kg. 105,00 kr.
15 - 20 kg. 120,00 kr.
20 - 25 kg. 160,00 kr.

Fragt uden omdeling beregnes således:
01 - 05 kg. 55,00 kr.
05 - 10 kg. 65,00 kr.
10 - 15 kg. 90,00 kr.
15 - 20 kg. 105,00 kr.
20 - 25 kg. 145,00 kr.

Fragtfri ved køb over 2.500,00 kr. til levering i Danmark.

Fragten til Sverige, Norge og Finland er dyere - kontakt evt. Lotte for pris opdelt i kg.

Post Danmark's hjemmeside finder du her.


Kvittering
Når du har godkendt din betaling på SkovboVin.dk, vil du få en ordrebekræftelse på mail. Din faktura får du sammen med dine varer. Du kan også se din faktura/ordrebekræftelse under punktet "Din konto" på shoppen, så snart ordren er leveret.

Sikkerhed
Når du handler på SkovboVin.dk, kan du benytte et betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger vil du ved indtastningen af kortoplysninger blive ført over til en betalingsside leveret af DIBS A/S - der er certificeret til at håndtere betalingsdata, og DIBS A/S sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken SkovboVin eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.
 


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på SkovboVin.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

SkovboVin er en del af Bio-Vin Teamet, så varen skal sendes til:

Bio-Vin ApS
Gartnervej 27
4632 Bjæverskov

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på skovbovin.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail skovbovin@bio-vin.dk eller telefon 56 87 04 84. Alternativt kan du benytte en standartfortrydelsesformular (her).

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi
har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med
behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end
hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk
butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig
af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk
butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bio-Vin ApS
Gartnervej 27
4632 Bjæverskov
Danmark

Hvad skal jeg sende med tilbage
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.



Kundeservice
Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder:

  • Telefon: 56 87 04 84

  • Åbningstider
    Alle hverdage: 8.00-16.00
    Lørdag: 09.00-16.00
    Søndag & helligdage: Lukket

  • Mail: skovbovin@bio-vin.dk Døgnåbent 
     

Selskab

SkovboVin, en del af
Bio-Vin ApS
Gartnervej 27
4632 Bjæverskov
CVRnr. 35390960

Etableret i 2013

Kontrakter
Alle kontrakter indgås på dansk.

Persondata
For at du kan indgå aftale med os på SkovboVin.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bio-Vin ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Følgende fra Bio-Vin ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:
Lotte Svendsen og Knud Svendsen

Den dataansvarlige i Bio-Vin ApS er Lotte Svendsen.

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Som registreret hos Bio-Vin ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bio-Vin ApS via e-mail skovbovin@bio-vin.dk.

Klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til skovbovin@bio-vin.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 09.00-12.00)

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her